آذرنام
خانه / نقل / نقل بیدمشک / تولید کنندگان نقل بیدمشک سنتی

تولید کنندگان نقل بیدمشک سنتی

یکی از شیرینی های شناخته شده و معروف شهر ارومیه نقل بیدمشک سنتی است. این محصول پرآوازه زیر نظر استادکاران زبر دست ارومیه و با بهره گیری از تازه ترین مواد اولیه تولید می شود. تازگی مواد مصرفی عطر و طعم نقل بیدمشک را دو چندان می کند. همین طعم خوب باعث شده مسافرانی که به این شهر تاریخی سفر می کنند خاطره خوشی از آن در ذهن و ضمیرش نقش بندد. دلیل این طعم خوب را باید در شکل خاص تولید نقل بیدمشک جستجو کرد. سبکی از تولید که متفاوت با تولید سایر نقل هاست. برای شناخت این موضوع و اطلاع از کم و کیف آن با ما همراه شوید.

نقل بیدمشک سنتی

وجه تمایز نقل بیدمشک با دیگر نقل ها

نقل بیدمشک سنتی

 

همان طور که اشاره شد نقل بیدمشک سنتی روش تولید متمایزی با دیگر ارقام نقل دارد.شاید بشود اصلی ترین تفاوت بین این نقل با سایرین را در مغز به کار رفته دانست. برای تولید این محصول نمی توان هر خلال بادامی را استفاده کرد. خلال بادام های معمولی که در بازار وجود دارند مناسب تولید این سوغاتی خوش عطر نیستند. خلال به کار رفته در این نقل بارها با شکوفه های بیدمشکی که در فصل بهار برداشت می شود خوابانده شده و به طور کامل عطر بیدمشک را به خود جذب می کند. تولیدی های بزرگ برای راحتی کار معمولا مقادیر زیادی از خلال را به شکلی که گفته شد عطرآگین کرده و با ذخیره سازی آن در سردخانه ها به مرور در طول سال استفاده می کنند.

نقل بیدمشکی در ارومیه به نسبت سایر نقل ها از قدمت بالایی برخوردار است. به بیانی دیگر بقیه نقل ها در گذر زمان و در طول سال های متمادی به فهرست محصولات تولیدی ارومیه اضافه شدند. شاید وفور گیاه بیدمشک در ارومیه عامل این قدمت بوده باشد. در دسترس بودن این گیاه زمینه ساز تولید نقل بیدمشک شده است. به گزارش ایسنا سالانه بیش از هفتصد تن بیدمشک در ارومیه تولید می شود که بخشی از آن در مصارف دارویی و بخشی دیگر نیز به روش صنعتی و سنتی عرق گیری می شود. همین موضوع سبب شده که بیدمشک به عنوان نماد این شهر شناخته شود.

نقل بیدمشک سنتی

صادرات نقل بیدمشک سنتی

همان گونه که گذشت ارومیه بزرگترین تولید کننده بیدمشک در کشور است. این ظرفیت تولیدی فرصت های صادراتی بسیاری را به این شهر داده است. هر ساله با شروع فصل برداشت بازرگانانی از شهرها و کشورهای مختلف برای خرید بیدمشک به این شهر سفر می کنند. حضور این افراد در ارومیه بازار محصولات مشتق شده از بیدمشک بویژه نقل بیدمشکی را نیز داغ کرده و تقاضا برای خرید آن را افزایش می دهد. صادرات نقل بیدمشک غالبا به همسایه های جنوبی و غربی کشور انجام می گیرد و در مراحل تولید آن کمال دقت به کار بسته می شود تا بتواند فرصت حضور در بازارهای بین المللی را داشته باشد چرا که توجه به کیفیت محصول رمز حضور در بازارهای صادراتی است.

جهت خرید و فروش این محصول میتوانید با ما در ارتباط باشید:
مدیر فروش: حسن زاده
راه های ارتباطی:
شماره موبایل: 09147943358
آدرس کانال: Azarnam_co@
پست الکترونیکی: Info@Azarnam.com

مطلب پیشنهادی

نقل بیدمشک بسته بندی

مرکز خرید نقل بیدمشک بسته بندی به صورت حضوری و آنلاین

نقل بیدمشک بسته بندی را با بهترین کیفیت از بزرگترین تولید کننده کشور تهیه کنید. …